Curatenia la birou o activitate importanta ce determina starea de sanatate a angajatilor

Un mediu curat este un mediu sanatos! Aceasta afirmatie este una incarcata de adevar si continua sa ghideze modul de viata al multor romani. Numeroase studii realizate de organizatii de sanatate au scos la iveala ca mentinerea curateniei la locul de munca are efecte puternice asupra starii de santatate fizica si psihica. Ba chiar, cercetatorii sustin ca un mediu curat, bine organizat la birou duce la crestera randamentului. Acestia au atras atentia ca constanta curateniei determinai creativitatea, gandirea pozitiva si productivitatea.

In randurile urmatoare vom discuta despre modul in care curatenia la birou influenteaza starea de santate si randamenul angajatilor, dar si despre metodele si masurile ce trebuie luate pentru a pastra punctul de lucru in stare impecabila.

Cum influenteaza curatenia de la locul de munca starea de sanatate a angajatilor

Primul aspect de care vom discuta este legat de modul in care afecteaza curatenia starea de sanatate fizica a personalului angajat.  Trebuie mentionat ca un mediu curat, lipsit de praf impuritati, germeni si alergeni previne transmitera bolilor sezoniere. Gripa si virozele de sezon pot face ravagi intr-o companie, daca se raspandesc la un numar mare de angajati. Lipsa pesonalului poate duce la intarzierea proiectelor, sau chiar la pierderea contractelor.

Igienizarea periodica si perfecta a clantelor, manerelor, a obiectelor sanitare si a obiectelor electronice intens utilizate este principalul detaliu care impiedica imbolnavirea oamenilor de conjunctivita, rotavirus, scarlatina in sezonul cald. Trebuie mentionat ca prin intermediul acestor obiecte pot fi transmise o gama foarte variata germeni si agenti patogeni. Iar cele amintite sunt cele ce pot provoca adevarate epidemii, care bineinteles presupun carantina si repaus la domiciliu.

Rinita alergica este  boala foarte comuna in zilele noastre si este favorizata de intoleranta la praf. Tot mai multi adulti sufera din pricina acestei afectiuni care influenteaza starea de sanatate fizica si spirituala. Simptomele rinitei sunt neplacute si afecteaza puternic gradul de concentrare. De aceea trebuie luate masuri speciale pentru controlarea nivelului de praf chiar si la birou.

Curatenia la birou si starea de spirit

Sediul de birou este practic imaginea unei firme, este locul de intalnire cu partenerii de afaceri si de incheierea a contractelor, de aceea trebuie sa fie impecabil la orice ora. In plus un mediu curat la birou induce angajatilor o stare de spirit usoara, sentimente pozitive si incantare.

Studiile specialistilor au scos la iveala ca angajatii care lucreaza in medii impecabile vin cu mai multa placere la serviciu, acestia petrec mai mult la locul de munca si efectueaza ore peste program, fapt pentru care si productivitatea este mai mare. Angajatii care lucreaza in astfel de birouri sunt mai creativi, mai fericiti, mai atenti  sau au randament mai bun in sarcinile pe care le realizeaza. Acestia se pot concentra strict asupra aspectelor legate de job, fara a fi distrasi de stranut, crampe, migrene sau alte simptome manifestate de cele mai frecvente boli.

Metode de pastrare a curateniei la birou

Pentru a mentine un mediu placut la birou, multi directori de companii aleg sa colaboreze cu firme care ofera servicii specializate de curatenie, in detrimentul angajarii femeilor de serviciu. Aceasta metoda este mai eficienta si in multe cazuri mai putin costisitoare. Este solutia perfecta pentru cei ce doresc sa construiasca si sa pastreze o imagine impecabila a sediului firmei.

Avantajele colaborarii cu o companie specializata sunt numeroase. In primul rand firmele de curatenie realizeaza toate operatiunile specifice de indepartare a murdariei si intretinere dupa finalizarea programului in companie, deci activitatea angajatilor nu este disturbata de zgomotul aspiratoarelor si zumzetul celor care indeplinesc operatiunile.

Companiile specializate au echipamente profesionale de curatare. Aspiratoare cu putere mare de extractie a prafului, dispozitive cu aburi de igienizare completa a obiectelor sanitare, si ustensile speciale de indepartare a murdariei rezistente, a podelelor si a geamurilor. Deci toate operatiunile realizate au ca rezultat curatenie perfecte.

Un alt aspect ce nu trebuie trecut cu vederea este legat de calitatea produselor folosite. Firmele de curatenie care tin la imagine folosesc doar produse foarte bune care igienizeaza, curata, indeparteaza murdaria fara a afecta suprafetele. Folosirea unor detergenti buni inseamna eliminarea agentilor patogeni care pot afecta starea de sanatate a angajatilor.

In articolul prezentat aici puteti vedea cateva sfaturi prezentate de catre Melissa, o experta in ”curatenie”, sfaturile ei fiind pentru curatenia de acasa. In concluzie daca tii la business-ul pe care l-ai initiat si il conduci, nu trebuie sa treci cu vederea acest aspect important: curatenia la birou.